^На початок
  
  
  
Get Adobe Flash player

Погода

Годинник

Вiкiпедiя

Гра в житті дітей

Великою мірою гра сприяє розвитку індивідуальних здібностей дитини, допомагає позбутися деяких фізичних вад та психологічних комплексів. Це особливо помітно при порівнянні дітей, які беруть участь у змаганнях, з тими, хто позбавлений такої можливості, або ж ухиляється від них з власної ініціативи.

Як стверджують одноголосно видатні педагоги всіх часів і народів, дитинство без гри – неповноцінне. Саме тому в нашому дошкільному навчальному закладі  дедалі більше уваги приділяється фізичному вихованню дітей, рухливим іграм в приміщенні та на свіжому повітрі. Адже дитина повинна зростати не лише розумово довершеною, а й фізично розвиненою, з користю як для себе, так і для всього суспільства.

Рухливі ігри з віршованим супроводом

Гра «Чаплі та жабки»

Мета. Удосконалювати навички стрибків навприсядки, швидкого бігу .

            Виховувати увагу, кмітливість, вміння швидко діяти на сигнал.

Хід гри

      Дітей розділяють на дві однакові підгрупи, одна з яких стає «жабками», а інша – «чаплями».

      Під час слів вихователя:

Жабки-квакушки по березі стрибають,

Мошок та комариків на обід збирають.

«Жабки» стрибають навприсядки по всьому килимку.

     Вихователь продовжує:

Прилетіли чаплі з довгими дзьобами,

Стережіться, жабки, буде лихо з вами!

На ці слова «чаплі» бігають по залу, намагаючись спіймати «жабок».

Вказівки до гри: при повторенні гри діти обмінюються ролями, перемагає та команда, яка спіймає більше «жабок». Спійманих жабок відводять на інший бік залу.

                                   

 Гра «Бджола і квіти»

Мета.  Удосконалювати навички бігу.

             Виховувати увагу, кмітливість та швидку реакцію на сигнал.

Хід гри

З-поміж дітей лічилкою обирають квітникаря і бджолу, решта дітей – квіти. Квітникар називає кожному пошепки, яка він квітка (ромашка, айстра, мак).

Діти-квіти стоять на одному боці майданчика, бджола – на іншому. Бджола підлітає до квітника. Квітникар запитує:

-         Бджола, бджола, чого прилетіла?

-         По квітку!

-         По яку?

-         По айстру! (наприклад)

-         То бери!

Бджола бере за руку названу квітку і відводить на інший бік майданчика. Потім летить по іншу квітку. Якщо такої квітки немає, квітникар каже:

-         Лети до іншого квітника!

Бджола облітає круг майданчика і знову летить до квітника. Гра повторюється.

Вказівки до гри:  коли відгадано 3-4 квітки, гра припиняється і обирають іншу бджолу і квітникаря.

 

Гра «Козачок»

Мета.  Удосконалювати навички бігу.

             Розвивати спритність та увагу.

Хід гри

Діти стають в коло, взявшись за руки. Вибирають лічилкою ведучого. Він ходить всередині кола, по черзі запитуючи дітей:

-         Козачок, козачок, затанцюєш гопачок?

Діти відповідають:

-         Ні!

Нарешті одна дитина погоджується і каже:

-         Буду тобі танцювати,

     Якщо будеш доганяти!

Після цих слів козачок тікає, а ведучий його доганяє. Якщо впіймає, козачок танцює український таночок, а всі діти плещуть у долоні.

    Потім козачок стає ведучим і гра повторюється.

Вказівки до гри:  не дозволяється перебігати через коло. Якщо ловець довго не може спіймати дитину, обирають іншого ведучого.

 

Гра «Пес Барбос»

Мета.  Удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці та бігати  

             підскоком. Виховувати увагу, витривалість.

Хід гри:

На одному боці залу стоять діти. На протилежному боці, біля «будки» сидить «Пес Барбос».

Вихователь декламує:

Пес Барбос заснув у будці

Біля нашого двора.

А весела і завзята

Вийшла гратись дітвора.

Діти підскоком біжать по залу.

Вихователь продовжує:

Раптом пес прокинувсь – Гав!

І ловить дітей він став.

Діти біжать до гімнастичної стінки, вилазять на неї, а пес ловить їх. Гра повторюється з іншими ведучими.

Вказівки до гри:  діти мають бігати підскоком в різних напрямах, не наштовхуючись один на одного. Нагадувати дітям, щоб під час лазіння на гімнастичній стінці не пропускали щаблів.

 

Гра «Діти і вовк»

Завдання: біг по прямій з ловінням. Виховання витривалості, уміння виконувати рухи на умовний сигнал.

Хід гри

Один бік майданчика відокремлюють лінією. Це ліс, де живе вовк. Одна дитина, що зображає вовка сидить у лісі, а решта стає в ширину на протилежному кінці майданчику. Між вихователем та дітьми відбувається діалог:

Вихователь: Діти, діти, ви куди?

Діти: По ягоди і гриби. В ліс дрімучий ми підем, ще й горіхів наберем.

Вихователь: В лісі є голодний вовк!

Діти: То ми його обійдем.

Діти йдуть до лісу й збирають гриби і ягоди – присідають і торкаються руками до підлоги. Діти підходять до лінії, за якою сидить вовк і говорять:

 – Назбирали ягід і грибів багато, а вовків, ведмедів тут і не видати.

На останні слова вовк, що досі ніби дрімав, підводиться, гарчить і ловить дітей. Якщо вовк зловить 1-2 дітей, гра повторюється.

Правила гри: Вовк ловить дітей тільки після слів «Не видати».

Вказівки до гри: Вихователь стежить, щоб усі діти разом присідали і підводились, збираючи гриби, ягоди. В кінці гри, вихователь визначає найспритнішого вовка. На роль вовка зловлених дітей не обирати.

 

 

Гра «Дід Мороз»

Завдання: ходьба по колу, біг в різних напрямках. Виховання швидкої орієнтації в просторі, спритності, уваги.

Хід гри

Всі діти стають у коло і беруться за руки. З дітей вибирають Діда Мороза. Йому дають чарівну паличку, якою він буде заморожувати дітей. Дід Мороз стає посередині кола. Вихователь разом з дітьми, ходячи по колу, проказує:

-         Дід Мороз, червоний ніс,

     Ти іди собі у ліс,

     Щічки нам ти не морозь,

     Ми тебе не боїмось.

Після цих слів діти розбігаються врозтіч, а Дід Мороз наздоганяє дітей і старається торкнутись  їх чарівною паличкою. До кого Дід Мороз торкнувся, той завмирає на місці.

Вказівки до гри: вихователь припиняє гру, коли більшість дітей спіймана, або якщо Дід Мороз не надто спритний, а діти втомилися бігати.

 

Гра «Їжак і миші»

Завдання: біг у розтіч з ловінням. Виховання кмітливості, уваги, швидкої орієнтації в просторі, спритності.

Хід гри

Всі діти стають у коло і беруться за руки. З дітей вибирають їжака і мишку. Мишка стає посередині кола, їжак поза колом. Вихователь разом з дітьми, ходячи по колу, проказує:

-         Ходить лісом їжачок

Із колючок кожушок

Мишку він спіймати хоче,

Щоб поснідати охоче.

Потім діти зупиняються, піднімають вгору руки, утворюючи ворота і говорять:

-         Мишко, Мишко не зівай,

А швиденько утікай!

Після слів «Утікай!» мишка вибігає з нірки, а їжак починає її ловити. Гра закінчується, якщо їжак зловить мишку. При повторенні гри вихователь обирає іншого їжака і мишку.

Правила гри: Їжак починає ловити мишку на слово «утікай»

Вказівки до гри: Коли мишка втомлюється бігати, вихователь каже: «Нірку зачиняємо». Тоді діти присідають, опускаючи зчеплені руки і гра закінчується.

 

         Гра «Зайчик-вуханьчик»

Завдання: біг по колу, прямій з ловінням. Виховання витривалості, кмітливості, уваги, пам’яті.

Хід гри

З поміж дітей обирають зайчика. Зайчик сидить на пеньочку, зажурився. Діти підходять до зайчика і між ними відбувається такий діалог:

Діти: Зайчику-вуханьчику, де ти був?

Зайчик: У лісі.

Діти: Зайчику-вуханьчику, що робив?

Зайчик: сіно косив.

Діти: Зайчику-вуханьчику, куди клав?

Зайчик: Під лавку.

Діти: Зайчику-вуханьчику, хто покрав?

Зайчик: А ви, діти!

        Після цих слів діти  біжать на інший бік майданчика, а зайчик їх ловить. Гра повторюється з іншим зайчиком.

Правила гри: Бігти після слів «А ви, діти!»

Вказівки до гри: Вихователь стежить, щоб діти не бігли раніше ніж, закінчиться діалог. В кінці гри визначає найспритнішу дитину, яка ні разу не була зловлена.

Гра «Бджілки»

Завдання: біг у розтіч, присідання. Виховування швидкої орієнтації в просторі, уваги, вміти рухами відповідати на слова вихователя.

Хід гри

Діти-бджілки стоять на краю майданчика. На слова вихователя:

-         Бджілки літають

Медок всі збирають

діти махають руками ніби крильцями, бігають врозтіч, обминаючи один одного. На слова вихователя:

-         Зу-зу-зу, зу-зу-зу,

Собі квітку я знайду.

Діти присідають кожен біля квітки. Кому не вистачило квітки, вибуває з гри.

Гра повторюється на слова:

-         Бджілки літають

Медок всі збирають

Поки діти-бджілки літають, вихователь приймає одну квітку. Гра закінчується, коли більшість дітей вибудуть з гри.

Правила гри: біля квітки присідати лише одній дитині.

Вказівки до гри: Як ускладнення в гру вводять підвищення – лаву. Тоді діти зіскакують з лави.

 

Гра «Лисичка й курочки»

Завдання: біг в різних напрямках. Виховання уваги, вміння виконувати рухи за сигналом.

Хід гри

З поміж дітей обирають лисичку та півника. Всі інші – курочки. Лисичка сидить на стільці осторонь. На слова вихователя:

Ходить півник-гребінець,

  Водить курок табунець.

Півник ходить по кімнаті, змахуючи крильцями, за ним – курочки, далі вихователь каже:

-         Він для курочок своїх

Назбирає зерна міх

Всі присідають, удають, що збирають зерно. Після слів вихователя:

-         Там лисичка не дрімає

І курей усіх лякає.

Лисичка біжить за курми, які тікають в умовне місце – «курник». Півник захищає курочок, розводячи руки в сторони і говорить: Геть, лисичко, забирайся, а не то ти начувайся. Гра повторюється.

 

Гра «Діти і півник»

Завдання: біг в різних напрямках. Виховання уваги, спритності, вміння діяти за сигналом.

Хід гри

Лічилкою обирають півника. Всі інші діти стоять за лінією. Вихователь каже:

-         Півник зранку вже не спить

Дуже голосно кричить:

В цей час півник ходить по майданчику і голосно кукурікає 2 р.

         Ку-ку-рі-ку! – 2р.

Діти йому відповідають:

        - Півник, півник,

Золотий гребінчик.

Чому рано так встаєш

Дітям спати не даєш

Після цих слів півник починає ловити дітей, які бігають по майданчику.

Правила гри: коли півник піймав більшість дітей гра припиняється і обирається новий півник. Пійманим вважається той, кого півник торкнувся.

Вказівки до гри: вихователь стежить щоб діти не бігли раніше, ніж закінчиться діалог.

 

Гра «Коза і вовк»

Завдання: ходьба по колу, біг з ловінням. Виховувати витримку, сміливість, кмітливість, спритність.

Хід гри

Лічилкою діти вибирають вовка і козу, всі інші – пастухи. Взявшись всі за руки, пастухи рухаються по колу, всередині якого пасеться коза, і промовляють такі слова:

Вийшла кізонька рогата

Попастися на лужок,

Вовк її спіймати хоче,

Щоб забрати у лісок.

Після цих слів коза вибігає через ворота (двоє дітей рухаються по колу з піднятими руками), а вовк її ловить. Коли вовк спіймає козу, гра починається спочатку.

Правила гри. Коза може забігати назад в коло. При цьому ворота зачиняються. Вовк має право ловити козу лише поза колом.

Вказівки до гри. Вихователь стежить за тим, щоб діти довго не бігали поза колом.

Гра «Рибалки і рибки»

Завдання: біг  врозтіч з ловінням, виховання витримки, уваги, пам’яті.

Хід гри

Серед дітей обирають 2-3 рибалок, всі інші – рибки. Рибалки стають на одному місці, майданчику, рибки – на іншому. Між ними відбуваються такий діалог.

-         Рибалки, рибалки, що в’яжете?

-         Сітку!

-         Кого будете ловити?

-         Рибку.

-         Яку?

-         Карасів і щуку!

-         То ловіть!

Рибки розбігаються по всьому майданчику, кожний рибалка намагається піймати хоч одну рибку.

Правила гри: Риба вважається пійманою, коли рибалка торкнувся її рукою. Коли рибалки спіймали хоч по одній рибці, вибирають інших рибалок.

Вказівки до гри: вихователь стежить, щоб діти бігали не наштовхнувшись один на одного, чергує біг з відпочинком.

 

Гра «Козлик»

Завдання: ходьба по колу, біг з ловінням. Виховання спритності, швидкості, вміння діяти за сигналом.

Хід гри

З дітей обирають козлика, який стає посередині кола. Всі діти йдуть по колу і промовляють слова:

Козлику біленький,

Козлику сіренький,

Тебе ми напували,

Тебе ми годували.

З нами, козлику, пограй,

І скоріше доганяй.

По закінченню слів діти розбігаються врозтіч, а козлик їх ловить.

Правила гри: Тікати можна лише після закінчення слів

Вказівки до гри: вихователь стежить, щоб діти додержувалися рівного кола. Він регулює біг з відпочинком, щоб не стомити дітей. В кінці гри вихователь визначає найспритнішу  дитину, яка ні разу не була зловлена, і козлика, який швидше за інших ловив. На роль козлика зловлених дітей не обирати.

 

 

Copyright © 2022.